Światła do jazdy dziennej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #51
    Marian 2, weź poczytaj co piszesz :lol:

    światła dzienne są po to żeby same się włączały więc nie rozumiem porównania z automatycznie włączonymi światłami mijania
    co masz przz to na myśli? włącznik non stop na mijania, czy aktywacja skandynawskiego albo amerykańskiego?

    ja bym tego nigdy nie zrobił, bo mam xenony i zapalanie silnika na włączonych światłach może szybko skrócić żywotność, choć ponoć w nowych palnikach jest to obojętne czy na zapalonych, czy nie uruchamia się samohcód
    ja tam wolę dmuchać na zimne :P

    dałem wcześniej, ale może nie czytałeś

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1087
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #52
      Tylko ciekawe, w jaki sposob przejść automatycznie ze świateł dziennych na jazdę na światlach mijania po nastaniu zmroku. Mając automatycznie wlączane światla mijania po rozruchu silnika, o nic "głowa nie boli". Mając automatycznie włączane światła do jazdy dziennej, po nastaniu zmroku, lub złych warunków trzeba je przełączyć na mijania.
      Można to załatwić np. stosując zegar/czasomierz, przełaczający światla w zależności od pory dnia, lub fotokomórkę przelączającą w zależnosci od warunków zewnętrznych. Nobla będzie się należało takiemu wynalazcy, co te problemy rozwiąże w sposób pewny, nie zagrażający bezpieczeństwu i w zgodzie z przepisami. Tylko po co te komplikacje?
      Czytałem ten durnowaty artykuł przeciwników jazdy na światłach mijania. Ma się to nijak do codziennych sytuacji na drodze. Np. samochód z zapalonymi światłami jest w ruchu, nawet wtedy gdy stoi, i wiadomo o co chodzi bo można go odróżnić od samochodu zaparkowanego na ulicy. Samochód zaparkowany gdy włączy światła, wiadomo czego można się po nim spodziewać, nie zaskoczy ruszając. To są ważne sygnały w gęstym ruchu. Przy szybkiej jeżdzie poza terenem zabudowanym z daleka widać wariata z naprzeciwka który chce wyprzedzić kolumnę przepisowo jadących, itp, itd., sytuacje można mnożyć. Tłumaczenia, że te sprawy można widzieć i bez włączonych świateł są błędne i podyktowane tylko chęcią udowodnienia swojej racji w imię żle pojętej oszczędności.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #53
        Marian 2, większość nowych samochodów(od ok 2004-2005 klasy kompakt i wyżej) ma automatyczne światła i wycieraczki
        na upartego w OII można łatwo dołożyć, w elegance jest standardem

        więc nie wiem o co chodzi :niewiem
        światła ustawiasz w pozycji auto i cały rok masz głęboko gdzieś włącznik od świateł, dziennych i bóg wie czego jeszcze
        za wyjątkiem przeciwmgielnych :P
        w tej pozycji(tzw AUTO) podczas deszczu, zmroku, złej widoczności szybkiej jazdy światła mijania same się zapalają a dzienne gasną
        jasne? czy jeszcze za mało wyośliłem :lol:

        [ Dodano: Pon 24 Paź, 11 20:26 ]
        Zamieszczone przez Marian 2
        ...Mając automatycznie wlączane światla mijania po rozruchu silnika, o nic "głowa nie boli"....
        za huja tego nie rozumiem
        po prostu włącznik zostawiasz na światłach mijania :?: :idea:

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #54
          abstinent,

          on zostawia na mijania i nazywa to automatem...
          łot logika
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • ROBERT.C
            Drive
            • 2010
            • 47

            #55
            Zamieszczone przez Marian 2
            Oszczędności z świateł dziennych są, ale tak znikome, że przeciętny użytkownik tego nie zauważy.
            Octavią jeżdżę już 12 rok, stale na światłach mijania, i przez ten czas może 3 razy wymienialem żarówki, zawsze po spaleniu jednej. Po takim czasie (ok. 4 lata) i tak powinno się wymieniać zarówki profilaktycznie.
            Podczas jazdy na światłach mijania zużycie paliwa wzrasta o ok 0.2 litra/100km. Ilość ta wydaje się mała, jednak biorąc pod uwagę średnią ilość przejechanych kilometrów w ciągu roku (weźmy np 30 tys km) oznacza to wzrost spalania o ponad 60 litrów, TO RACZEJ NIE JEST W KIJ DMUCHAŁ. Żarówki typu H ileś tam po 12 miechach świecenia nie dają już takiego świała jak nowe, większość kierowców ma zwyczaj wymiany żarówek dopiero jak się przepali włukno.

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #56
              nasze państwo rucha nas jak chce, a my się dajemy
              tylko i wyłącznie chodzi o kasę :evil:

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1087
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #57
                Dla tych co nie wiedzą i nie mogą pojąć jak to się robi, proponuję poczytać tu:

                Przy tym bardzo prostym rozwiązaniu można zapomnieć o wyłączniku świateł. Poprostu się go nie uzywa. Są rożne gwarowe nazwy tego rozwiązania, skandynawske, amerykańske, jakieś inne, a najprościej, to zdroworozsądkowe.

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 11195
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #58
                  Marian 2, ostatnio czytałem Twój post o włączniku pseudo bistabilnym na 2 przekaźnikach - zajefajnie sprytne - tylko ten podział napięcia na dwie cewki PK...
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1087
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #59
                    Też popieram rozwiązania elektroniczne gdzie tylko się da. Jednak przekażniki czasami są nie zastąpione, szczególnie tam, gdzie jest potrzeba zachowania "przerwy powietrznej", to znaczy tam gdzie jakieś urządzenie w stanie spoczynku nie powinno pobierać żadnego prądu, nawet ułamków µA. Sytuacja częsta w samochodach, bo może on stać nie używany bardzo długo, np. kilka tygodni, miesięcy.
                    Np. bez przekażnikow nie dało by się poprawnie rozwiązać przycisku "start-stop".
                    Przekażników jet tak duży wybór, i są tanie, że można konstruować bez kłopotów mnóstwo urządzeń, oczywiście stosunkowo wolno działających. Elektronika jest szybsza od przekażników.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11195
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #60
                      wiedziałem, że użyjesz takich argumentów i mocno się zgadzam
                      koniec OFFTOP ops:
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Flame
                        Elegance
                        • 2010
                        • 898

                        #61
                        Spaliła mi się lewa żarówka do jazdy dziennej, czy ktoś wymieniał, czy trzeba odwiedzić ASO?

                        Dmucham na zimne bo kolega ostatnio w Megane Coupe chciał zaoszczędzić i połamał jakieś prowadnice.
                        ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                        ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                        ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                        Komentarz

                        • Ayu
                          RS
                          • 2009
                          • 4154

                          #62
                          Flame, P21Y, kup jakis ładniejszy kolor niż niemalże żółty oryginalny , nie odwiedzasz ASO, zajrzyj do instrukcji, wszystko ładnie opisane Roboty z wymianą na 10 minut dla dwóch lewych rąk jak moje.

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #63
                            od kad ustawilem "dzienne" w przeciwmgielnych (na 40%), wlacznik na auto i nie wiem co to są światla
                            daje mi sie to we znaki po przesiadce do nissana. Tam albo nie wlaczam swiatel wogole albo najzwyklej w swiecie wysiadam a swiatla zostaja zapalone :cry:

                            Komentarz

                            • aruom
                              Classic
                              • 2011
                              • 5

                              #64
                              Witam
                              Mam światła dzienne i włączony mam tył wraz z oświetleniem tablicy rejestracyjnej, w środku wszystko ciemne. Jak włączę mijania to w środku się zaświeca.
                              Co zrobić żeby przy dziennych palił się tylko przód a tył był ciemny ?
                              Wcześniej było ok, od 2 dni zauważyłem zmianę. Czy coś nieświadomie zmieniłem w ustawieniach ?

                              Komentarz

                              Pracuję...